پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
7274
-
الف
+

پدر برایم قداست دارد

مهدی سلطانی سروستانی بازیگر مجموعه تلویزیونی «پدر» در خصوص این سریال با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

مهدی سلطانی سروستانی بازیگر مجموعه تلویزیونی «پدر» در خصوص این سریال با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

زمانی که مخاطبان تلويزيون نام مهدی سلطانی را در تيتراژ مجموعه تلويزيونی «در مسير زاينده رود» ديدند، تصور نمی کردند او به اين زيبايی نقش يک پهلوان افتاده حال را خلق کند. سلطانی پيش از اين سريال در ديگر آثار تلويزيونی هم بازی کرده بود، اما با «در مسير زاينده رود» بخش عمده ای از توانمندی هايش را به رخ کشيد.

حال مهدی سلطانی برای علاقه‌مندان سینما و مخصوصاً سریال‌های تلویزیونی، چهره‌ای دوست داشتنی است؛ عده‌ای با تماشای نقش‌هایی که او بازی می‌کند، به‌گذشته باز می‌گردند و مردان لوطی صفت قصه‌ها را در کاراکتر او جست و جو می‌کنند.

او در طول اين سال ها در مجموعه های تلويزيونی ای همچون مدينه، ديوار،کيميا، زير پای مادر و... نقش های ماندگاری را خلق کرده که برای هميشه در ذهن مخاطبان حک شده است.
مهدی سلطانی، پس از تجربه موفق نقش "هاشم دماوندی" در سه گانه «شهرزاد» که شهرت و محبوبیتی دو چندان برای او به دنبال داشت، حالا با نقش حاج علی تهرانی در سریال «پدر» نقش یک پدر متفاوت را ایفا کرده است.

مهدی سلطانی سروستانی با بازی در نقش «حاج‌علی تهرانی» در سریال پدر این روزها خوش می‌درخشد. مرد پولدار، خوش‌تیپ، مذهبی و بنز سوار قصه «پدر» که روابط خاص و متفاوتی با پسرش «حامد» قهرمان اصلی قصه این سریال دارد.

به بهانه بازی درخشان مهدی سلطانی در سریال پدر که این روزها از شبکه آی‌فیلم در حال پخش است به سراغ این بازیگر توانا رفتیم و با وی به گفت و گو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:

آقای سلطانی یکی از اتفاقاتی که در اولین پخش سریال «پدر» افتاد این بود که بسیاری از مخاطبان و منتقدان گفتند سریال «پدر» یک سریال کلیشه‌ای است که در مزیت مذهبی بودن صحبت می‌کند و آدم‌های غیر مذهبی را نقد می‌کند.

بگذارید من اول این را بگویم که مخاطبان و مردم با منتقدان خیلی متفاوت هستند برخی از منتقدان از همان ابتدا آمده بودند که «پدر» را زیر سوال ببرند اما مردم آمده بودند که «پدر» را ببینند و از روی علاقه به این سریال، آن را نقد می‌کردند. این را هم بگویم وقتی منتقد این سریال را نقد می‌کند یعنی سریال را می‌بیند و دست به نقد می‌زند پس همه این‌ها نشان دهنده دیده شدن سریال «پدر» است.

من این نکته را هم بگویم که سریال «پدر» الگویی برای افرد مذهبی است و برای آن‌ها راه حل دارد و می‌خواهد به آن‌ها تلنگر بزند نه به افراد غیر مذهبی. در واقع سریال پدر برای مذهبی‌ها بیشتر نسخه می‌پیچد.

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال پدر

ساخت فصل دوم سریال پدر

گزارش تصویری از سریال پدر

پشت صحنه سریال پدر

یکی از نقدهای دیگری که بر این سریال شده بود این است که «حاج علی» قصه پدر زیادی پولدار است و اساسا پول و مذهب نمی‌توانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

این دید اشتباه خیلی‌ها است که می‌گویند آدم مذهبی نباید پولدار باشد. در طول سریال بارها «حاج علی» داستان پولدار شدنش را می‌گوید و مخاطب متوجه می‌شود که پول «حاج علی» پول حلالی است و شخصیت پدر قصه هم اینطور است که نمی‌گذارد پول به راحتی پیش پسرش باشد و پسرش نیاز به تلاش دارد برای پول به دست آوردن. در واقع می‌خواهم بگویم که حامد در سریال پدر، آقازاده نبود. پولدار بودن در دین اسلام هیچ گونه مشکلی ندارد بلکه بارها تاکید شده است که برای به دست آوردن رزق و روزی حلال باید تلاش کرد و حتی این تلاش مساوی با جهاد در راه خدا هم است. در سریال «پدر» تلاش شد که آدم مذهبی و کلیشه ای همیشگی را مخاطب نبیند بلکه یک روی دیگر آدم مذهبی را می‌خواستیم به مخاطب نشان دهیم.

شما در آثار مختلفی نقش پدر را بازی کردید. در سریال «پدر»، «زیر پای مادر»، «هفت سنگ»، «مادرانه»، «ديوار» و .... از این که این نقش با توجه به نوع کارکتر شما تکرار شود، احساس ترس نمی‌کنید؟ البته این نکته را در نظر گرفته ام که شما در نقشی که به عنوان پدر بازی کردید بازی‌های متفاوت داشتید و شخصیت نقش‌های شما در این سریال ها مثبت و منفی بود.

اول این را بگویم که از نظر من شخصیت مثبت و منفی وجود ندارد بلکه من وقتی یک نقش را می‌پذیرم دنیا را از نگاه آن می‌بینم و کاملا به آن حق میدهم که این رفتار را داشته باشد مثل جمیل که یک پدر خلافکار بود و حاج علی که یک پدر مذهبی بود. نکته بعدی این است که من هیچ وقت بابت نقش‌های پدری که بازی کرده ام احساس ترس نگردم زیرا به نظر خودم پدر یک قداستی دارد و هر پدری برای خودش یک دنیای متفاوتی است که باید آن را کشف کرد. من هر بار که نقش پدر را بازی کردم از کارکتر قبلی که نقش پدر را بازی کرده بودم، استفاده نکردم زیرا هر نقش پدر برای من کاملا متفاوت بود و این را هم بگویم اگر باز هم نقش پدر به من پیشنهاد شود آن را بازی می‌کنم.

اگر فصل دوم سریال «پدر» هم ساخته شود شما بازی در این سریال را قبول می‌کنید؟

بله. هنر هیچ گاه کامل نیست و سریال «پدر» هم ازین قضیه مستتثنی نیست. این نکته را هم باید بگویم کارگردان این سریال آقای بهرنگ توفیقی بود و این نکته بسیار مهمی است چون من قبلا با ایشان کار کردم و کیفیت کار آقای توفیقی را می‌دانم. اگر دوباره این سریال به من پیشنهاد شود، باز خواهم پذیرفت و قطعاً اگر بخواهم بازی کنم، به گونه‌ای کار می‌کنم که کیفیت نقشم بالاتر باشد.

نظر شما
ارسال نظر